Wrak szwedzkiego parowca Julius

Wrak szwedzkiego parowca Julius

 

Sygnał wywoławczy JQHC, wybudowany w 1855 jako Killingworth dla Nicholas Wood & Partners (Hetton Hall, Fence Houses) Sunderland. Wybudowany przez C.Mitchell & Co., stocznia Low Walker, Newcastle, numer stoczniowy 8.

 

Wyposażony w 2 cylindrową maszynę parową o mocy 70 hp – R.Morrison & Co,Ouseburn Iron Works, Newcastle. Official No. 26450: Code Letters PLFH.

 

  • W 1884 sprzedany dla John Wood (Coal Exchange) London.
  • W 1905 sprzedany dla Aktie SS Skaato ( N. Chr. Sorensen ), Stavanger ,nazwa zmieniona na SKAATO.
  • W 1907 sprzedany dla Rederi – Aktiebolateg ” Tagaborg ” z Helsingborg, nazwa zmieniona na JULIUS.

 

 

Zatonął 10 lutego 1908 – w wyniku sztormu zaczął nabierać wody i został rzucony na mieliznę koło Bagicza – niem.Bodenhagen.

Na niemieckiej mapie wrak ten jest zaznaczony symbolem wraku częściowo wystającego ponad wodę.

 

 

 

Nurkowanie

Wrak stalowy, z widoczną pod nawisem rufowym śrubą oraz oddzielonym dziobem. Wielkość wraka około 50 metrów długości i około 8-9 metrów szerokości. Szczątki leżą w obszarze 70 x 25 metrów. Minimalna głębokość nad wrakiem 4 metry, maksymalna głębokość w okolicach wraku – około 7 metrów.

 


 Informacje
pojemność rejestrowa: 607 GRT, 466 NRT

wymiary
długość: 167.7 stóp – 51.11 m
szerokość: 27.9 stóp – 8.5 m
zanurzenie: 16.4 stóp – 5 m

wyposażenie
2 cylindrową maszynę parową o mocy 70 hp – R.Morrison & Co,Ouseburn Iron Works, Newcastle.
Official No. 26450: Code Letters PLFH.


 

Written by Admin

Leave a comment

EnglishGermanPolishRussian