Wrak M/S Sleipner
Wrak stalowej jednostki przełamanej na pół, położony między Dębkami a Karwią.
Jest to wrak małego kabotażowca/bulkcarriera ”MARWA” sygnał rozpoznawczy DNJT, zwodowany 1.06.1965, ukończony 30.06.1965 w stoczni J. J. Sietas Schiffswerft, Hamburg – Neuenfelde.
Właściciele
1965 – Martin Waller KRfPR, Hamburg
1966- Wilfried Waller
1971 – Schiffahrts Kontor Oste GmbH & Co. KG
1972 – Reederei MS „Marwa” Wilfried Waller KG
1974 – Hinrich Kahrs, Hamburg — nazwa zmieniona na ”Sleipner”
9 lipca 1975 podczas rejsu z Gdańska do Newport z ładunkiem drewna, zderzył się w gęstej mgle, na północ od Rozewia na pozycji 54.50 N 18.20 E z drobnicowcem Marceli Nowotko. ”Sleipner’a„ z rozdartą lewą burtą osadzono na mieliźnie, a 21 sierpnia podczas sztormu przełamał się na pół.
Nurkowanie
Widoczna dziobowa część statku ok. 40 metrów długości przy szerokości do 10.7 metra, oparta na prawej burcie pod kątem 62 stopni. Z lewej dziobowej kluzy wystaje kotwica. Na pokładzie dziobowym widać windę kotwiczną. Przedni maszt przełamany spoczywa na dnie. Minimalna głębokość nad wrakiem 2.8 metra, maksymalna 11.3 metra.
Informacje
numer stoczniowy 554,499 BRT, 1056 DWT
wymiary
długość: 58.04 m
szerokość: 10.05 m
wyposażenie
silnik diesla Klöckner Humboldt Deutz AG,Köln-D 8 4Te 6×3 20/450 500 HP 355kW, rozwijający prędkość 10.5 węzła